وعده های غذایی مناسب برای مرحله پلی کیستیک بیماری کلیه 4
نوشته شده توسط : sjzkidneyhospital

وعده های غذایی مناسب برای مرحله پلی کیستیک بیماری کلیه 4

میزان فیلتراسیون گلومرولی (GFR) را می توان به بیماری کلیه پلی کیستیک در پنج مرحله تقسیم شده است. مرحله 4 کلیه PKD عملکرد هستند در 15٪ ~ 29٪. اگر پیشرفت ادامه می دهد، بیماران با ESRD مواجه شده است. غذاهای مناسب می تواند کمک به کاهش روند پیشرفت این.

1. اجتناب از غذاهای بالا در سدیم

بیماری کلیه پلی کیستیک می تواند جریان خون کمتر به کلیه ها شود برای حفظ مایعات اضافی در بدن است. در نهایت، برخی از علائم فشار خون بالا رخ می دهد به خصوص به راحتی. برای کنترل فشار خون بالا، بیماران پیشنهاد به منظور توسعه یک رژیم غذایی کم نمک و اجتناب از غذاهای کنسرو شده، غذاهای آماده و غذاهای فراوری شده.

2. لذت بردن از پروتئین با کیفیت بالا

در مرحله 4 PKD، بیماران ممکن است از پروتئین رنج می برند، و کلیه ها قادر به فیلتر کردن خون به طور معمول. به منظور کاهش بار بر روی کلیه ها و برآوردن نیاز های بدن، بیماران باید رژیم غذایی کم پروتئین توسعه و مطمئن شوید که بیش از نیمی از پروتئین خود پروتئین با کیفیت بالا است. گوشت، شیر، تخم مرغ و ماهی منابع خوبی از پروتئین با کیفیت بالا می باشد.

3. استفاده از روغن دانه کتان و روغن زیتون به جای روغن حیوانی

این نوع از روغن حاوی اسیدهای چرب اشباع نشده غنی ممکن است جلوگیری از واکنش های التهابی در کلیه ها و حفظ سلامت قلب و عروق کمک می کند، به طوری که آنها می توانند بافت کلیه باقی مانده عملکرد محافظت می کند. با این حال، روغن های حیوانی، ممکن است خطر ابتلا به اختلالات قلبی عروقی را افزایش می دهد. بنابراین، بیماران باید روغن دانه کتان و روغن زیتون را به غذاهای خود اضافه کنید.

4. اجتناب از غذاهایی که حاوی اگزالات و غنی از پورین

غذاهای غنی از اگزالات و پورین می تواند به سنگ کلیه شود به راحتی در حالی که سنگ کلیه از عوارض شایع بیماری کلیه پلی کیستیک است. بنابراین، بیماران بهتر اجتناب کرده این غذاها به عنوان آبجو، شکلات، قهوه، مواد زائد حیوانی، غذاهای دریایی، و غیره.

بالا برخی از پیشنهادات اساسی در رژیم غذایی برای بیماران مبتلا به PKD مرحله 4 است. برای پیشنهادات بیشتر، شما می توانید یک پیام را ترک و یا زیر ارتباط با پزشک آنلاین.





:: برچسب‌ها: بیماری کلیه پلی کیستیک، رژیم غذایی بیماری کلیه پلی کیستیک ,
:: بازدید از این مطلب : 280
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 21 آبان 1393 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: